REGULAMIN SAFARI
1. Z safari zabieramy jednego spośród wszystkich złapanych podczas pobytu pokemonów - zanim będziemy mogli go wykorzystać w przygodzie,
musimy odebrać stworka w PokeCenter z PC1.1. Na safari można spotkać i złapać tylko pokemona w formie podstawowej. Jeśli wylosuje nam się pokemon o wyższej formie to oczywiście "cofamy" go do pierwszej. Nawet jeśli traci dany typ przez ów dewolucję. Nie obejmuje to jednak mega ewolucji. Czyli np. nie złapiemy Magikarpia w safari mrocznych pokemonów (Mega Gyarados - Water/Dark), tylko w wodnych i latających (Gyarados - Water/Flying).
1.1.1. Na safari nie występują Fakemony, oraz pokemony unikalne.
1.2. Pokemony które złapaliśmy, ale nie możemy zabrać zostają wypuszczone z powrotem do rezerwatu.
2. Na odpis na safari MG ma 2 dni, a gracz tydzień.
2.1. Jeśli gracz nie odpisze w terminie bez zgłoszenia nieobecności jego polowanie zostaje zamknięte i nieodwołalnie przeniesione do archiwum.
2.2. Jeśli MG nie odpisze w terminie polowanie natychmiastowo przejmuje inny MG.
3. Każdy gracz
ma obowiązek pilnować swojej ilości balli pisząc ich stan pod każdym postem. Należy pamiętać że każda próba złapania pokemona równa się wykorzystaniem safariballa.
4. Skuteczność polowania zawsze jest losowa i uzależniona od losowania na random.org
4.1. Na spotkanie pokemona zawsze jest 50% szansy, MG losuje liczbę od 1 do 100, w przypadku liczby parzystej gracz spotyka pokemona, w przypadku nieparzystej nie ma go.
4.2. Następnie losujemy gatunek, w tym celu najlepiej wykorzystać te stronę:
Pokemon Random.
4.3. Strona podana w pkt. 4.2 automatycznie ma ustawioną niewielką szansę na to, że wylosujemy shiny. Jeśli jednak polującym jest osoba z profesją poszukiwacza musimy wykonać dodatkowe losowanie na random.org. Losujemy liczbę od 1 do 100. Jeśli wypadnie 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 lub 10 mamy shiny, jeśli inna liczba napotkany pokemon ma zwykłe barwy.
4.4 To czy pokemon się złapie również jest uzależnione od strony random.org i gracz ma 50% powodzenia (jeśli wylosuje się liczba parzysta - złapany)
5. Po zakończeniu polowania musimy czekać dwa miesiące na kolejne.
5.1. Pierwsze polowanie jest darmowe, każde kolejne kosztuje nas pieniądze. Drugie safari kosztuje 200$, a każde kolejne staje się droższe o 100$.
5.2. Aby safari mogło zostać założone, gracz musi zapłacić odpowiednią kwotę, którą pobierze z jego konta MG.
Bez opłaty nie może zostać założony temat. W poście gracza w zapisach do safari musi znajdować się też potwierdzenie o zapłacie.
6. Safari kończy się wraz z wykorzystaniem wszystkich otrzymanych przy wejściu safariballi, można również samemu opuścić jego teren w dowolnym momencie, pamiętajcie jednak, że w takim wypadku niewykorzystane balle przepadają.
7. MG po zakończeniu polowania podaje skan pokemona.
7.1. Jeśli polujący ma inną Specjalizację niż Mistrz Walk MG podaje też umiejętność.
8. Statystyki pokemona zabranego z safari nie mogą po zsumowaniu przekroczyć 25.
8.1. HP pokemona zabranego z safari zawsze wynosi 1000
8.2. Pokemon z safari zawsze ma ataki startowe z lvl i do tego jeden losowy z tabelki MT.